silniczek regulacji świateł wymiana czy regeneracja??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • waveruh
    Classic
    • 2010
    • 1

    silniczek regulacji świateł wymiana czy regeneracja??

    Przypadek z dziś podjazd pod bramę (pięć dni nie odśnieżane), auto stoi, asr wariuje męczyłem się z 10 min po wyłączeniu asr motor się rozwiszczał ale octa poszła dalej, lecz przy ruszaniu na śliskim asr to nieoceniony dodatek :wink:
  • savik
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    silniczek regulacji świateł wymiana czy regeneracja??

    WITAM, PANOWIE USILNIE SZUKAM SCHEMATU BĄDŹ INSTRUKCJI DEMONTAŻU (WYMIANY) SILNICZKA REGULACJI ŚWIATEŁ , EWENTUALNIE INSTRUKCJI JAK TAKIE USTROJSTWO WYCIĄGNĄĆ I NAPRAWIĆ (REGENERACJA) BO WYZEJ WYCZYTAŁEM ZE JEST TAKA MOŻLIWOŚĆ
    SKODA OCTAVIA 2002 1.6

    zabierałem sie juz za demontaż ale zrezygnowałem coby czegos nie urwać,wiecie jak to jest pierwszy raz , ale generalnie takie grzbanie nie jest mi obce niestety nie ma jak to fachowa porada doświadczonego "majsterkowicza":-)

    PRZY ZAPALONYCH ŚWIATŁACH MIJANIA SILNICZEK LEWY "CHRZĄKA" TRZESZCZY I BUCZY SERWIS PORADZIŁ WYMIANE PINY ŁĄCZĄ BO SPRAWDZAŁEM

    DODAM ZE DZIAŁA REGULACJA TYLKO NIEPOKOJI MNIE TEN CHAŁAS SILNICZKA NAWET GDY NIE REGULUJE USTAWIENIA ŚWIATEŁ, TZRESZCZY PRZY WŁĄCZONYCH CZASEM NA CHWILE PRZESTANIE POTEM ZNOOW CHRZĄKA JAK GO SIE DOCISNIE PORUSZY CZASEM PRZESTANIE ALE PO PO DGRNIĘCIU AUTA ZNOOW ZACZYNA ITP.ITD ....

    SERWIS 200ZŁ MOZE WIECEJ , MI KRZYKNĄŁ ZA SILNICZEK Z WYMIANĄ ZAŚ PRACOWNIK SERWISU ZALECIŁ NA SZROT I KUPIĆ UŻYWANY , ZNALAZŁEM TAKI PODOBNY ZA 50 ZŁ ALE MIMO WSZYSTKO MUSIAŁBYM STARY WYCIĄGNĄĆ I POROOWNAĆ CZY LICZBA PINÓW I DŁUGOŚĆ TRZPIENIA SIE ZGADZA... CO WY NA TO?

    Z GOORY DZIEKI ZA EWENTUALNĄ POMOC
    POZDRAWIAM
    SAVIK

    Komentarz

    • alfee
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2583

      #3
      savik, Kup sobie na allegro. Te silniczki to standart w naszych autach, więc trzeba siępogodzić z wymianą. Ja kupowałem po 25 zł na allegro i wymieniałem. Też kiedyś szukałem info o naprawie tego badziewia, ale okazuje się, że nie warto i nawet same części (elektroniczne) są nieosiągalne. A wyciąganie to prosta sprawa. Odkręcasz, wyszarpujesz, zakładasz drugi i przykręcasz. podłączasz kostki i działa.
      Alfee
      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
      Kawasaki ER5 :-)

      Komentarz

      • savik
        Classic
        • 2009
        • 5

        #4
        oki , ale w tym wypadku nasuwa mi się pytanie , z kąd to brzęczenie silniczka jesli nie reguluje pozycji swiateł? poza tym silniczek działa...(podnosi i opuszcza)więc chyba sie nie spalił:-| spoko ale wymieniwe, no i przy zakupie na allegro czy sugerować sie numerami na silniczku czy tak na "pałę " jesli od octavii to musi pasować... bo doradzali mi zeby wyciągnąć i porównać bo są rózne długości tzrpienia ilości pinów we wtyczce i t p...
        pozdrawiam:-)

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez savik
          oki , ale w tym wypadku nasuwa mi się pytanie , z kąd to brzęczenie silniczka jesli nie reguluje pozycji swiateł? poza tym silniczek działa...(podnosi i opuszcza)więc chyba sie nie spalił:-| ...
          Pewnie problem leży w potencjometrze na sprzężeniu zwrotnym układu. Albo nie styka suwak, albo popękały ścieżki węglowe i silniczek delikatnie drży "góra-dół" zamiast stac w jednym miejscu...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            savik, Jest dokładnie tak jak pisze kowal 2002, najczęstszą przyczyną jest uszkodzony potencjometr, który powoduje, że silniczek cały czas chodzi chcąc ustawić się do zadanej pozycji, której nigdy nie osiągnie, bo potencjometr wysyła błędne sygnały. A to brzęczenie ustanie za jakiś czas. Wtedy będzie spalony :twisted:
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • rollcage
              Ambiente
              • 2006
              • 168

              #7
              mialem ten sam problem... pomógł Kontakt+ do potencjometrów.... poptrostu tam sie zbiera wilgoc i potem sa dziwne sprawy własnie z tym ze krancówki nie działaja.... wyciaga sie go w miare łatwo...

              Komentarz

              • savik
                Classic
                • 2009
                • 5

                #8
                dobra to zabieram sie do demontarzu i zobaczymy co w trawie piszczy ,a puki co "pomogł" wciskam dla tych którzy naprowadzili mnie na mysle dobrą droge
                pozdro
                oczywiscie napisze co i jak po demontarzu ....

                Komentarz

                • Jeżyk
                  Rider
                  • 2009
                  • 691

                  #9
                  Zdejmujesz pokrywę w lampie taką prostokątną, odkręcasz 2 wkręty mocowania silniczka, przekręcasz go delikatnie w stronę błotnika, pod spodem masz wkręt mocujący sprzęgiełko do lampy (uważaj żebyś nie wypuścił elementów do lampy bo wtedy demontaż reflektora prawie pewny!) delikatnie wyjmujesz całość z czarnym plastikiem siedzącym na białej dźwigni wychodzącej z silniczka, odpinasz wtyczkę z 3 kablami. Jeżeli nie chceszdemontować tego czarnego plastiku przykręconego do lampy to nie musisz tylko wtedy jest utrudnione wyjęcie i włożenie białej dźwigni od silniczka w czarne sprzęgiełko z lampą ale jest to możliwe oczywiście. Montaż odwrotnie. :wink:
                  Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                  Komentarz

                  Pracuję...